Beställningsinformation

När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan. I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post (kundtjanst@bean-bag.se) eller telefon (0708-155 311).
Du måste vara 18 år eller ha målsmans godkännande vid beställning.

Leveranstider

Alla beställningar skickas normalt med DHL-ServicePoint och våra normala leveranstider är 1-3 arbetsdagar. Beställningar som läggs på helgen skickas normalt på måndagen efter. Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) så ska du kontakta oss direkt via e-post (kundtjanst@bean-bag.se) eller telefon (0708-155 311).

Priser

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Dock inte utan att meddela er innan leverans.

Betalning

KLARNA - Vi erbjuder många olika betalningsalternativ via Klarna och villkoren för dessa hittar ni på separat länk.

Faktura -  Vi kan erbjuda företag andra betalningsvillkor om man kontaktar oss innan beställning via telefon eller mail.

Köp i butik i Täby -  Ni kan (efter överenskommelse!) handla direkt av oss i Täby mot faktura, kontant betalning alternativt betalning med kreditkort som är aktiverade för internetköp.
Om ni önskar betala mot faktura och hämta i Täby skall ni registrera beställningen på webbsidan innan ni kommer.  Läs instruktioner HÄR.

Personuppgiftslagen (PUL)

Vi följer personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register.

Ångerrätt

Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund. Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, band- och ljudupptagningar där plombering har brutits, varor som tappar sitt värde (exemeplvis livsmedel) vid leverans. Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan.

Reklamation

Meddela varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig till e-post (kundtjanst@bean-bag.se) eller telefon (0708-155 311). Vi kommer då överens om hur eventuell retur eller ersättning skall ske. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt och inte kan ha uppstått genom slitage, inom 6 månader från inköpstillfället. Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
Notera att skadade paket alltid skall anmälas till ombudet vid uthämtning/leverans! 

Bytesvillkor

Vid byte av produkt, t.ex vid köp av fel storlek eller färg gäller följande: Du står själv för returfrakten tillbaka till oss samt kostnaden för att skicka en ersättningsprodukt.
OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post (kundtjanst@bean-bag.se) eller telefon (0708-155 311) innan du skickar dina varor!

Ej uthämtade paket

Hämtar du ej ut dina varor,  så debiterar vi dig vår kostnad för leverans (även om den vid ert köp är inräknad i försäljningspriset), retur samt emballagekostnad. Kostnaden för detta beror på försändelsens storlek och DHL-returnerar alltid i form av paket (vilket är dyrare än ServicePoint) och lägger dessutom på en administrativ kostnad så kostnaden blir avsevärd. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp.
En kartong med 200 eller 250 liter fyllning kostar egentligen 200:- i frakt och emballage och hämtas den inte ut så drabbas vi av en kostnad på ytterligare drygt 550:- så ni förstår att detta innebär att vår kostnad bara för frakt & emballage med råge överskrider vad ni totalt betalade för både produkt och frakt. Tyvärr meddelas inte vi av DHL om ett paket inte blir utlöst utan det överlämnas av ett bud utan föregående avisering. Vi skulle tjäna flera hundralappar på att DHL istället skänkte bort eller slängde paketen istället.
Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vid nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Produktinformation

Vi reserverar sig för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.

Force Majeure

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Cookies

Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida. För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.